top of page

מהן הנעליים המתאימות ביותר למרים המשקולות המקצועי?

הרבה ענפי ספורט לא מקצועניים מצריכים השקעה כלכלית לא מועטה כדי לבצעם בצורה טובה, כמו למשל רוכבי האופניים שמשקיעים סכומים לא מבוטלים באופניים עצמם כמו גם בציוד הנלווה שלהם.

הרמת משקולות , לעומת זאת, הוא ספורט זול.

לרוב אין צורך בציוד ספורט, כגון: כפפות, בירכיות, או ביגוד יקר. ברגע שיש לך את המוט עם המשקולות – אתה מוכן לצאת לדרך.

יחד עם זאת, יש פריט חשוב מאין כמוהו שלעיתים רבות אנו נוטים להתעלם מחשיבות – הנעליים שלנו.

המאמר הנוכחי ילמד אותך הכול על אילו נעליים כדי ואילו נעליים לא(!!) כדאי לך לנעול בעת הרמת משקולות, ומדוע.

הרצוי והמצוי - נעלי ריצה לא בבית ספרנו:

כל החברות המובילות כיום בתחום נעלי הספורט, מתהדרות בבולם זעזועים כזה או אחר, בין אם זה בועיות האוויר בנייק, הקפיצים באדידס הג'ל באסיקס והדוגמאות רבות.

ואכן כל בולמי הזעזועים הללו שקיימים בנעלי ריצה מצוינים ביכולתם להפחית את הזעזועים שהגוף חווה בריצה,בה ישנם מאות ואלפי זעזועים על הגוף בכל מפגש של כף הרגל את הרצפה, אבל המבנה הזה של נעלי ספורט ככלל ונעלי ריצה בפרט לא מתאים למרימי משקולות.

נעלי ריצה יגבילו את הכוח שלך וימנעו טכניקת הרמה ועבודה יעילה.

הסיבות העיקריות לחוסר יעילות נעלי ריצה:

לא יציב: סוליות הינן לחיצות ונדחסות – כך שלא ניתן לחזות את התנהגות כפות הרגליים בכל חזרה.

זה מקשה לבצע הרמה בצורה נאותה ובטכניקה האפקטיבית ביותר.

הפסד כוח: סוליות הנעליים סופגות חלק מהכוח שנוצר כנגד הרצפה במקום להעביר אותו ישירות לתועלת ביצוע ההרמה וההתגברות על המשקל המורם. אתה מאבד כוח.

סכנה: סכנה גבוהה יותר לפציעה, בייחוד במשקלים גבוהים, עקב חוסר היציבות שקיים בסוליות, והקושי להתייצב.

אז איזה נעליים יתאימו לי לביצוע הסקוואט שלי?

לנעליים טובות להרמת משקולות יש סוליות שאינן נדחסות תחת עומס וכך נעלי הרמת המשקולות יוצרות משטח יציב עליו מתחיל הגוף ומפרקיו השונים לזוז. הן חייבות להיות נעליים שלא מחליקות בקלות עם תפיסת קרקע טובה ותמיכה טובה.ובזכות התכונות הספציפיות הללו,הנעלים מעניקות:

יותר יציבות: כוח חיכוך עם הרצפה גובר ויותר יציבות כנגד המשקל המורם.

יותר כוח: העקבים שלך ירגישו את לחץ המשקל המורם בצורה טובה יותר, דבר שיגרום לשרירי הרגליים להתכווץ בצורה יותר חזקה ויעילה.

טכניקה יותר טובה: נעליים טובות ומתאימות להרמת משקולות, יכולות פעמים רבות לתקן טעויות שונות הקשורות לטכניקת עבודה לקויה, כגון: מעבר למנח ישיבה בשלב האקסצנטרי בצורה יותר טובה, העקבים לא יתרוממו מהרצפה כמו עם נעלי ריצה ועוד.

יותר בטיחות: יותר יציבות – טכניקה טובה יותר – כל אלה גורמים לסכנות הפציעה השונות לפחות משמעותית.

נעליים יותר טובות לביצוע סקוואט:

תלוי איך ואיזה סקוואט מבוצע.

בכל צורת ביצוע סקוואט – סוליית הנעל צריכה להיות נוקשה ופחות דחיסה יחסית, למניעת פיזור עומסים ולמען יציבות מקסימאלית ומעבר כוח מרבי ודרך זאת טכניקה מיטבית, שכן באם נבצע סקוואט עם נעלי הריצה הרגילות שלנו פיזור העומסים השונה בכל חזרה עקב השינוי במרכז הכובד שלנו ע"י תנועה מעט שונה בפלג הגוף העליון שלנו בעת הביצוע יוצרת חזרה שונה מקודמתה בכל ביצוע.

/ סקוואט באחיזה נמוכה: Low bar squat

הביצוע מצריך יותר הישענות קדימה וירידה פחות עמוקה לתוך הכיפוף בברכיים ובירכיים (הירידה מטה). מומלצת נעל שעונה על הפרמטרים שציינו לעיל – אחת המצוינות לשימושי הרמת המשקולות, היא נעל האולסטאר מבית קונברס.

Converese Allstar shoes

/ סקוואט אולימפי וסקוואט קדמי: Olimpic squat & Front squat

פלג הגוף העליון יותר זקוף ופונה קדימה מאשר בסקוואט באחיזה נמוכה והבדל יותר עקרוני, שמשפיע על ההנעלה הספציפית הוא שכאן ניתן לשקוע יותר לעומק – לכיוון הרצפה בעת ביצוע הסקוואט.

לכן מומלצות נעליים עם הגבהה קלה לעקב. גם כאן מומלצת נעל שתיתן מענה כללי למאפיינים שצוינו לעיל בנוסף להגבהת העקב, כמו למשל:

Adidas Adistar , Do – Win shoes

נעליים הכי מומלצות לביצוע דד-ליפט:

ככל שהמרחק בין הרצפה לכפות הרגליים קצר יותר – המרחק שהמוט המורם צריך לעבור קטן ומכאן גם גדל המשקל שניתן להרים בתרגיל.

זוהי העובדה שמסבירה מדוע סוליות נעליים דקות יותר טובות – נעליים שטוחות עם סוליות קשיחות ולא לחיצות כמו נעלי ההתעמלות/ריצה הרגילות.

יחף: לא ניתן להתקרב לרצפה יתר מביצוע הרמה ללא נעליים. יחד עם זאת, תרגול ביחף איננו מאושר בתחרויות. חובה יהיה לשים גרביים או נעליים דקות.

ועדיין, נעל האולסטאר הינה הנעל האידאלית לביצוע הרמת משקולות. יעילות וזולות, ומשמשות לטווח הרחוק ולאורך זמן כנעליים להרמת משקולות.

פירוט על נעלי אולסטאר

סולייה קשיחה: הסולייה דקה, קשיחה וכמעט בלתי לחיצה. רגליך קרובות יותר לקרקע. ניתן להרגיש את כפות הרגליים בצורה טובה יותר במהלך ההנפות: יותר שליטה ויציבות.

בד הנעל חזק: מאפשר הבלטת כף הרגל כלפי חוץ בזמן ביצוע הסקוואט, דבר שעוזר לשמור על הברכיים נוטות כלפי חוץ ולא "פוזלות" פנימה ומשפעל יותר את שרירי הישבן – הגלוטאים.

תנועתיות קרסוליים: תנועתיות קרסול מלאה עם נעליים נמוכות. בנעליים עם סגירה גבוהה – לא לשרוך את החלק העליון, כדי לאפשר את התנועתיות הרצוייה בקרסול.

האם אתה צריך נעליים עם הגבהה לעקב? :

מרימי משקולות אולימפיים נועלים נעליים עם הגבהה לעקבים , בגלל שזה מקל עליהם להעמיק את התנועות במהלך הביצוע של התרגילים השונים, כמו למשל:

Power Clean, Olimpic Squats, Front Squat, Over Head Squat

יחד עם זאת, בשביל ביצוע מיטבי של סקוואט עם אחיזה נמוכה ודד-ליפטים, נעליים עם סוליות שטוחות יותר מתאימות ונכונות.

למתאמן מקצועי בתחום ההרמות האולימפיות, מומלצות נעלי מרימי משקולות מקצועיות, כמו: אדידס אדיסטאר , דו-ווין או דגמים נוספים עם הגבהה מובנית לעקב שיוצגו בהמשך.

הן מקלות על ביצוע התרגיל.

הרמת משקולות במצב יחף: הרמת משקולות במצב יחף מחזק את השרירים הקטנים של כפות הרגליים ומשפר את תנועתיות הקרסול. יחד עם זאת הסכנה בהרמת משקולות במצב יחף ברורה ומצב כפות הרגליים שלנו (כף רגל עם קשת גבוהה / נמוכה וכדומה), יכול להשפיע ולשנות את יכולת פיתוח הכוח המקסימאלי שלנו.

נעלי הרמת משקולות מומלצות: נעליים בלתי לחיצות וקשיחות בסולייתן לסקוואטים ודד-ליפטים באחיזה נמוכה. חשוב לזכור את אופציית ההרמה במצב יחף בדד-ליפט.

נעליים מומלצות להרמת משקולות:

יש מגוון של נעליים מחברות שונות אשר נכנסו בשנים האחרונות לשוק נעלי הרמת המשקולות, וביניהם בולטות: אולסטאר ע"ש צ'אק טיילור מבית קונברס , אדידס סופר סטארס, אדידס סאמבאס ועוד.

נעליים מומלצות למרימי משקולות אולימפיים:

למי שהולך לבצע פאואר קלין, סקוואט קדמי, סקוואט מעל הראש, סקוואט אולימפי באחיזה גבוהה וסנטצ'ים,

Power Clean , Front Squat , Over Head Squat, High Bar Olimpic Squat & Snatches

יש עדיפות לנעליים עם עקבים, והמומלצות הן:

VS Athletics Weightlifting Shoes, Adidas Iron Work, Do-Win

אחת הבעיות השכיחות בהקשר לנעלי הרמת משקולות בארץ, היא העובדה שלא כל הדגמים הרלבנטיים קיימים וזמינים. ניתן לרכוש אותם מרוב ספקי הציוד להרמת משקולות ואלו נעליים שיחזיקו מעמד לרוב למשך שנים רבות. השימוש בהן יקל וישפר את חווית ההרמה של המשקולות.

יחד עם זאת חשוב לזכור שהנעליים משמשות מתאמן שנכנס בצורה רצינית ומסודרת לעולם הרמת המשקולות על כל צורותיו, ואין צורך בהן לכל מתאמן שמרים משקולות להנאתו במסגרת חדר הכושר. לאנשים שכן מרימים משקולות בצורה מקצועית וברמה מתקדמת יותר – אין כל ספק שהנעליים המקצועיות המתאימות להם משפרות ומייעלות את ההרמה של המשקל ואף יביאו להישגים משופרים.

כתבות נבחרות
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש על פי תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page